شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

«حتما رای می‌آورم.» با نزدیک‌شدن به انتخابات فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان هم با اطمینان بیشتری از ماندگاری‌اش در مسند ریاست این فدراسیون سخن می‌گوید.

رئیس فعلی فدراسیون در تازه‌ترین صحبت‌های خود با ایسنا تاکید می‌کند که در انتخابات ریاست فدراسیون حتما رای می‌آورد و می‌گوید: «اعضای مجمع دیده‌اند ما در این 4 سال دنبال این بودیم که فوتبال رشد کند. از هیچ جناح خاصی حمایت نمی‌کنیم. تصمیم‌گیری‌ها را واگذار کردیم به‌خودشان. اینها مجموعه خصوصیات من است که با صبر و حوصله کار را حل کنم نه با دعوا. کاری که شاید بعضی‌ها انجام ندهند. ممکن است خیلی‌ها این روش من را نپسندند و بگویند باید دعوا کنید، تند باشید اما من اینگونه نیستم. اخلاقم این نیست. این را هم باید بگویم فکر نمی‌کنم اگر رای بیاورم، پس حتما بهترین بوده‌ام. مجمع نگاه می‌کند و مقایسه می‌کند. دیگر نامزدها هم آدم‌های توانمندی هستند و به سهم خودشان می‌توانند کار را به جلو ببرند.»

علی کفاشیان یکی از ویژگی‌های دوره مدیریتش در فدراسیون فوتبال را «ثبات مدیریتی» عنوان می‌کند و اینکه شخص او به حضور 4ساله‌اش در فدراسیون فوتبال اطمینان داشته و اکنون به موفقیت در انتخابات 15اسفند می‌اندیشد. اگر کفاشیان دوباره ریاست فدراسیون را به‌عهده بگیرد، نخستین مدیر 8ساله فدراسیون فوتبال خواهد شد. او تاکید می‌کند: «به هر حال این ثبات مدیریت خیلی مهم است که بتوانیم در انتخابات AFC صاحب‌کرسی شویم. ما از حالا برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست AFC رایزنی‌هایمان را آغاز کرده‌ایم. در میان افرادی که الان اسمشان برای کاندیداتوری انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح است، با 2 گزینه ارتباط خیلی خوبی داریم. به هر حال می‌دانید نقش ایران در نتیجه این انتخابات خیلی مهم است.»

کفاشیان بدین شکل قصد دارد تاثیر ثبات در ریاست فدراسیون را نشان دهد و البته می‎گوید: «اگر مجمع برای دوره آتی به بنده رای داد، یعنی روش مدیریت من در فدراسیون را پسندیده و اگر هم رای نداد فقط بدان معنی است که روش من را نپسندیده است.»
علی کفاشیان دخالت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال را نمی‌پذیرد و معتقد است: «من 30سال در ورزش هستم و این حرف را قبول ندارم که می‌گویند برای رای‌دادن اعضای مجمع به فلان شخص، اجباری صورت می‌گیرد. مثل همین بحثی که در دوومیدانی مطرح شده را اصلا قبول ندارم. زیرا 80درصد بچه‌های دوومیدانی را می‌شناسم.»

رئیس فدراسیون ادامه می‌دهد: «البته من بحث توصیه را با دخالت متفاوت می‌دانم. ممکن است بگویند فلانی اگر بیاید از طرف دولت کمک‌های بیشتری به فدراسیون می‌شود، آن موقع دیگر اعضای مجمع سبک و سنگین می‌کنند به آن شخص رای دهند یا کفاشیان را که در این 4سال رویه‌اش را دیده‌اند.» او به این پرسش که آیا فیفا روی انتخابات فدراسیون فوتبال ایران حساس است، نیز اضافه می‌کند: «حساسیت فیفا فقط روی این است که انتخابات قانونی و طبق اساسنامه انجام شود اما قطعا روی افراد هیچ حساسیتی نمی‌تواند داشته باشد.»

برخی بر این باورند که انتخابات 2قطبی خواهد شد و قطبی سومی نخواهد داشت و اینکه ممکن است کفاشیان کنار بکشد. رئیس فدراسیون اما می‌گوید: «تا پیش از اسم‌نویسی ممکن بود که اصلا نیایم اما حالا که آمده‌ام مطمئن باشید کنار نمی‌روم. اگر اصلا ثبت نام نمی‌کردم خیلی بهتر از این بود که بیایم و در روز آخر کنار بکشم اما حالا که با وزیر صحبت کرده‌ام و او گفته مانعی نیست و اسم‌نویسی کن، دلیلی ندارد کنار بروم.فکر کنم اینجا آخر کار من است. واقعا ورود به فوتبال سخت است، آن هم با آن شرایطی که در زمان حضور ما فوتبال داشت.»

از نکات جالب در احراز پست‌ها حضور منتقمی در فهرست کفاشیان و قریب بود. کفاشیان در این رابطه توضیح می‌دهد: «شناخت من از او برمی‌گردد به زمانی که او مدیرکل بود و من معاون ورزشی سازمان. نخستین کاندیدای من برای پست مدیرکل دفتر امور مشترک، منتقمی بود که نامزد حضور در مجلس شد و بعد از آن من کیومرث هاشمی را انتخاب کردم. او را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم فرد توانمندی است. اولویتم عزیزمحمدی بود اما او خودش برای ریاست نامزد شد. حالا اگر توانستیم عزیزمحمدی را راضی کنیم در فدراسیون آینده به شرط انتخاب مجددم، از او هم استفاده خواهم کرد.»

کد خبر 161566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز